گروه سیاسی: جلسه هیأت دولت روز گذشته به ریاست محمود احمدی‌نژاد برگزار شد.

حضور رئیس جمهور در جلسه دیروز هیأت دولت درحالی بود که 2 جلسه گذشته هیأت دولت به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شده بود.رئیس‌جمهور در این جلسه با تشکر عمیق از حمایت‌های مستمر رهبر معظم انقلاب از دولت، دولت دهم را، به‌طور کامل پایبند به ولایت فقیه خواند و تبعیت از ولایت فقیه را میثاق همه اعضای دولت و از محورهای اصلی اعتقادی و کاری دولت برشمرد. رئیس‌جمهور که پس از 13روز غیبت، برای اولین‌بار به‌طور علنی سخن می‌گفت، با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای القای شکاف در نظام اسلامی گفت: دولت، همانند ملت در پرتو ایمان و عشق به اسلام و نظام و ولایت، حرکت می‌کند و دشمنان و منحرفان مطمئن باشند از اینگونه تلاش‌ها به‌هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسند.

جلسه عصر دیروز هیات‌دولت اما با غیبت حیدر مصلحی وزیر اطلاعات در این جلسه همراه بود . آنطور که رسانه‌ها نوشتند سفر مصلحی به قم به‌منظور دیدار با جمعی از فضلای این شهر، دلیل غیبت وی در جلسه دیروز هیات‌دولت بوده است. از سوی دیگر، این جلسه خود پایانی بر شایعه استعفا و تغییر برخی استانداران در کشور بود. وزیر کشور در حاشیه این جلسه، مباحث مطرح‌شده درمورد تغییر استانداران را تکذیب و تصریح کرد: هر موقع لازم باشد در دولت تغییر صورت می‌گیرد ولی اکنون بحثی در مورد تغییر استانداران مطرح نیست.به گزارش ایسنا، مصطفی نجار عصر دیروز در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه هفته‌ گذشته مطرح شد که شما برکنار خواهید شد و شایعاتی در این زمینه مطرح شد، گفت: خودتان اشاره کردید و گفتید که شایعه است.

لایحه ادغام وزارتخانه‌ها

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز که صبح دیروز پس از غیبت چندروزه‌اش، در جلسه علنی مجلس برای بررسی بودجه حضور پیدا کرده بود، در حاشیه جلسه هیات‌دولت از ارائه لایحه ادغام وزارتخانه‌های طی هفته آینده خبر داد و با اشاره به ادغام وزارت راه و مسکن گفت:‌ با توجه به این اقدام نیازی به معرفی وزیر به مجلس نیست و از طرف دیگر، طی هفته‌های آینده لایحه شرح وظایف وزارتخانه‌های ادغام‌شده به مجلس ارائه خواهد شد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه احکام برنامه پنجم دولت را موظف کرده که تعدادی از وزارتخانه‌ها را ادغام کند و در واقع این ادغام براساس اختیار و تکلیف دولت صورت گرفته، گفت: در مورد ادغام 2 وزارتخانه مسکن و راه، باتوجه به تصمیم دولت در این ارتباط نیازی به معرفی وزیر به مجلس نیست. این صحبت‌ها باز فصل جدیدی از اختلاف نظرها را بین مجلس و دولت باز می‌کند. نمایندگان مجلس معتقدند دولت باید برای وزیر وزارتخانه‌های ادغام‌شده از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

کد خبر 133938

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز